• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Har dom ändrat lite i villkoren vad gäller levla, var det inte max 1 förfrågan på 6 månader ( 50-100) ?
om jag fattar rätt står det max 1 förfrågan på 3 månader?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hejsan! Jag har en liten fundering över Fairlo som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Det är så att jag har kämpat några månader där jag gjort fem stycken autogirodragningar i rad i förhoppning att kunna levla vid nästa dragning i maj. Den senaste dragningen gjorde nu den 25/4 som drogs och samma dag fick jag ett meddelande att betalningen var registrerad. Jag kunde även se det på mina sidor. Men tyvärr så har något i deras system gått fel och det hade skapats en till betalning (dubbel dragning) och idag fick jag en påminnelse att den var obetald där dom lagt på en påminnelseavgift. Så nu blev jag orolig. Betyder detta att min chans att levla börjar om på nytt? Någon med erfarenhet om att kunna levla även om ni fått en påminnelse?

Jag kontaktade Fairlos kundtjänst som kunde se att något blivit fel men bad mig att betala fakturan ändå. Jag fick dessvärre inte klarhet i vad som gäller om det blir med att kunna levla nästa månad nu när jag fick påminnelse.

ska levla från 50-100k

/Feskarn
 
Senast ändrad:

EnKrona

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
21 April 2019
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Några Fairlo frågor. ^^

Är provanställd. Blir förhoppningsvis tillsvidareanställd om några veckor. Anger man nånstans när man söker hos Fairlo vilken anställningsform man har? Bättre att vänta några veckor?

Begär Fairlo in kopior på lönespecar och/eller anställningskontrakt? Kan de ringa arbetsgivaren? (tycker inte denne har med detta att göra)

Har två egna bankkonton hos olika banker, det ena har jag BankID på. Funkar det att bara legitimera sig med detta BankID hos Fairlo, men att få pengarna utbetalda till den andra banken? (vill inte Fairlo ska synas hos min "huvudbank", om jag tex söker bolån(eller annat!) nångång i framtiden och de begär ut bankhistorik, som jag läst här på forumet kan hända, och det då tex visar Fairlo ut/in-betalningar)
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Några Fairlo frågor. ^^

Är provanställd. Blir förhoppningsvis tillsvidareanställd om några veckor. Anger man nånstans när man söker hos Fairlo vilken anställningsform man har? Bättre att vänta några veckor?

Begär Fairlo in kopior på lönespecar och/eller anställningskontrakt? Kan de ringa arbetsgivaren? (tycker inte denne har med detta att göra)

Har två egna bankkonton hos olika banker, det ena har jag BankID på. Funkar det att bara legitimera sig med detta BankID hos Fairlo, men att få pengarna utbetalda till den andra banken? (vill inte Fairlo ska synas hos min "huvudbank", om jag tex söker bolån(eller annat!) nångång i framtiden och de begär ut bankhistorik, som jag läst här på forumet kan hända, och det då tex visar Fairlo ut/in-betalningar)
Du anger det bankkontot som pengarna ska in på. Har du två banker/konto så spelar ingen roll vilket bara det är i ditt namn, Fairlo drar också från det konto som du anger den 25:e varje månad så se till att ha täckning på kontot.
Och nej, spelar ingen roll om du är provanställd, dom går på andra kriterier. Du behöver inte skicka in arbetsgivarintyg osv, fyll bara i dom uppgifter som står när du söker.
 

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Bortser Fairlo från bisnode ansökningar som man gjort hos dom ? Vill leva från 20 k och uppåt men fick meddelandet om att jag hade för många bisnode ansökningar senast jag provade för en månad sen . Hur många får man max ha numera ? Senaste 3 månaderna har jag 5 stycken på kivra( 1 är från fairlo) .
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Bortser Fairlo från bisnode ansökningar som man gjort hos dom ? Vill leva från 20 k och uppåt men fick meddelandet om att jag hade för många bisnode ansökningar senast jag provade för en månad sen . Hur många får man max ha numera ? Senaste 3 månaderna har jag 5 stycken på kivra( 1 är från fairlo) .
För 20k-30k levla gäller:

3 lyckade dragning i rad
Max 1 ff från andra låneaktörer senaste 6 mån
obegränsade ff av fairlo
0 inkasso

 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
För 20k-30k levla gäller:

3 lyckade dragning i rad
Max 1 ff från andra låneaktörer senaste 6 mån
obegränsade ff av fairlo
0 inkasso

De ändrar hela tiden sina regler. Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. De är svårt att hänga med
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp